Czym kierować się przy wyborze słów kluczowych.

Wybór słów kluczowych pod której mamy zamiar się pozycjonować wymaga wykonaniu kilku analiz i ocenienia czy taki czy inny wariant będzie najlepszym z możliwych. W przypadku niektórych fraz konkurencja może się okazać dość duża i szansa powodzenia nie jest już tak wielka jak przypadku pozycjonowania się pod słowa kluczowe, które są bardziej dokładne, ale mają mniejszą liczbę odwiedzających. Jeżeli nie jesteśmy w stanie samodzielnie wybrać odpowiednich fraz pomocne w tym zadaniu mogą się nam narzędzia Google. Wyszukiwarka ta prowadzi statystyki dotyczące wielu słów kluczowych.

Wystarczy wybrać dane narzędzie by dowiedzieć się praktycznie wszystkiego na temat danej frazy lub słowa. Google daje nam wszystkie najważniejsze odpowiedzi niemal na tacy. W narzędziach Google nie znajdziemy jednak wszystkich najważniejszych wskazówek dotyczących słów kluczowych. Tam mamy do dyspozycji jedynie suche dane statystyczne, które nie zawsze są gwarantem sukcesu w pozycjonowaniu. Ciekawych i przydatnych informacji można jeszcze szukać u innych źródeł. Takimi na przykład są fora internetowe. Tutaj dostaniemy wiele interesujących wskazówek. Stąd można się dowiedzieć na przykład o tym, że słowa kluczowe warto regionalizować. Jest to przydatne wtedy, gdy nasza strona jest nastawiona przede wszystkim na czytelników z wybranego regionu. Niektóre słowa mogą mieć podwójne znaczenie. Warto jest więc by uniknąć nieporozumień starać się je doprecyzować. Słowa kluczowe można także sprawdzać w praktyce. Wystarczy poprosić kilka osób o to, by napisały na kartce słowa i wyrażenia, które w pierwszej kolejności wpisałyby w wyszukiwarkę gdyby poszukiwałyby danego produktu i usługi. Opinie takich naszych znajomych bardzo często pokrywają się z opiniami innych ludzi. Wyciągniecie wniosków z takiego działania może okazać się pomocne. . Z takiego doświadczenia można sporo wynieść. Dodatkowym atutem jest to, że nie wiąże się ono z żadnymi wydatkami, a może istotnie wpłynąć na dalszy przebieg pozycjonowania stron internetowych.

Dodaj komentarz



Szukaj

Najnowsze komentarze

Chmura tagów

Indeksowanie witryn.

    Indeksowanie stron internetowych jest zadaniem, które wykonywane jest przez roboty wyszukiwarek, które co jakiś czas pojawiają się na każdej stronie. Roboty indeksujące w momencie pojawienia się na witrynie natychmiastowo przystępują do analizowania treści na niej się znajdujących. To jednak nie wszystko czym się zajmują. Pod uwagę biorą także takie aspekty jak składnia oraz rodzaj znaczników, którymi treść jest objęta. Warto wiedzieć, co robić by niektóre elementy zostały lepiej zauważone przez roboty. Szczególnie są one wrażliwe na znaki semantyczne oraz . Warto jest więc umieszczać je w najbardziej newralgicznych miejscach naszej strony internetowej. Roboty indeksujące są ciekawym pomysłem największych na świecie wyszukiwarek internetowych. Są to nic innego jak specjalne programy, które są uruchomiana i kierowane na stronę, która charakteryzuje się dużą zawartością linków zewnętrznych. Najczęściej roboty swoją pracę rozpoczynają na katalogach stron. Tam linków jest zdecydowanie najwięcej. Jest to najlepsze miejsce na początek. Oczywiście początkiem pracy każdego robota indeksującego jest taki katalog, który jest bardzo mocno promowany przez daną wyszukiwarkę. Samo indeksowanie polega na zapisywaniu w bazie wyszukiwarki naszej witryny, która trafia do grupy stron z takimi samymi przeanalizowanymi frazami. Potem na podstawie tych danych ustalana jest jej pozycja w wynikach organicznych. Wielu pozycjonerów wiele dałoby za to by wiedzieć jakimi algorytmami kierują się wyszukiwarki przy programowaniu robotów. Niestety jednak wiedza ta jest dla niemal wszystkich ogromną tajemnicą. Można powiedzieć, że wszystkie algorytmy znane są tylko kilku wysoko postawionym osobom w wyszukiwarkach. Tajemnica ta jest pilnie strzeżona i raczej nie wpływa na światło dzienne. Jeżeli już wypłynie to i tak algorytmy zmieniane są co jakiś czas i wszystko wtedy trzeba zaczynać od nowa. Mimo wszystko pozycjonerzy starają się wymieniać doświadczeniami i przemyśleniami na specjalistycznych forach. Często jest to bardzo pomocne.