Strony zapleczowe.

Strony zapleczowe są jednym z podstawowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania. Każdy pozycjoner w czasie wykonywania swoich obowiązków musi zajmować się tworzeniem oraz prowadzeniem własnych stron zapleczowych. Jedna strona zapleczowa to zdecydowanie za mało, więc każdy pozycjoner musi mieć ich kilka. Najlepsze strony zapleczowe to takie, które mają taką samą tematykę. Na takiej stronie umieszczane są linki prowadzące do witryny głównej. Linki umieszcza się w treści artykułów. Oczywiście linki muszą zawierać słowa kluczowe. Najlepiej jeżeli są to słowa kluczowe, które są szczegółowymi frazami, które pochodzą z tak zwanego długiego ogona. W jednym artykule, który liczy sobie tysiąc znaków można umieścić nawet trzy linki.

Lepiej jeżeli w jednym artykule są linki z trzema różnymi słowami kluczowymi. Pamiętać należy, że nie ma większego sensu linkowania do tej samej podstrony w jednym artykule. W takiej sytuacji tylko jeden link zostanie przebadany przez robota Google. Jedną z ciekawszych form budowania zaplecza jest tworzenie metodą piramid. Zaletami takiej metody jest to, że takie linkowanie daje możliwość wykorzystywania linków o rożnej jakości. Domena wtedy nie jest wtedy narażona na żadne spadki w wyszukiwaniu organicznym. Linki gorszej jakości są używane w przypadku domen niskiej jakości. Dla domeny pozycjonowanej nie ma zagrożenia, ponieważ pomiędzy nią a linkami gorszej jakości występuje jeszcze kilka poziomów. Inną zaletą zaplecza w postaci piramid jest to, że jest on trudniejsze do wykrycia przez schemat kołowy. Linki w takim przypadku pochodzą z różnych domen. Domeny wchodzące w skład piramid nie są ze sobą powiązane linkami. Ostatnią ich zaletą jest to, że dostarczają one linki tematyczne, których anchory są znacznie mocniejsze. Moc anchora jest wprost proporcjonalna do tego ile stron o podobnej tematyce udało mu się przejść. Wadą zaplecza piramidalnego jest to, że jego skonstruowanie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Jego stworzenie wiąże się także z pewnymi kosztami, które są wyższe niż przy budowie standardowych zapleczy.

Dodaj komentarz



Szukaj

Najnowsze komentarze

Chmura tagów

Indeksowanie witryn.

    Indeksowanie stron internetowych jest zadaniem, które wykonywane jest przez roboty wyszukiwarek, które co jakiś czas pojawiają się na każdej stronie. Roboty indeksujące w momencie pojawienia się na witrynie natychmiastowo przystępują do analizowania treści na niej się znajdujących. To jednak nie wszystko czym się zajmują. Pod uwagę biorą także takie aspekty jak składnia oraz rodzaj znaczników, którymi treść jest objęta. Warto wiedzieć, co robić by niektóre elementy zostały lepiej zauważone przez roboty. Szczególnie są one wrażliwe na znaki semantyczne oraz . Warto jest więc umieszczać je w najbardziej newralgicznych miejscach naszej strony internetowej. Roboty indeksujące są ciekawym pomysłem największych na świecie wyszukiwarek internetowych. Są to nic innego jak specjalne programy, które są uruchomiana i kierowane na stronę, która charakteryzuje się dużą zawartością linków zewnętrznych. Najczęściej roboty swoją pracę rozpoczynają na katalogach stron. Tam linków jest zdecydowanie najwięcej. Jest to najlepsze miejsce na początek. Oczywiście początkiem pracy każdego robota indeksującego jest taki katalog, który jest bardzo mocno promowany przez daną wyszukiwarkę. Samo indeksowanie polega na zapisywaniu w bazie wyszukiwarki naszej witryny, która trafia do grupy stron z takimi samymi przeanalizowanymi frazami. Potem na podstawie tych danych ustalana jest jej pozycja w wynikach organicznych. Wielu pozycjonerów wiele dałoby za to by wiedzieć jakimi algorytmami kierują się wyszukiwarki przy programowaniu robotów. Niestety jednak wiedza ta jest dla niemal wszystkich ogromną tajemnicą. Można powiedzieć, że wszystkie algorytmy znane są tylko kilku wysoko postawionym osobom w wyszukiwarkach. Tajemnica ta jest pilnie strzeżona i raczej nie wpływa na światło dzienne. Jeżeli już wypłynie to i tak algorytmy zmieniane są co jakiś czas i wszystko wtedy trzeba zaczynać od nowa. Mimo wszystko pozycjonerzy starają się wymieniać doświadczeniami i przemyśleniami na specjalistycznych forach. Często jest to bardzo pomocne.